Hævn fører til skatteanmeldelser

PENSION

Omkring hver tredje anmeldelse om skattesnyd kommer fra en person, der har et personligt forhold til den anmeldte. Det viser en rundringning, som Jyske Vestkysten har foretaget blandt de syddanske skattecentre.

Dermed er det hyppigste motiv bag en anmeldelse om skattesnyd hævngerrighed. Og ofte er det tidligere partnere, der anmelder ekskæresten for svindel.

I andre tilfælde bliver synderen anmeldt af forretningspartnere, forsmåede kunder eller tidligere ansatte. Ofte er der dog tale om ren chikane, hvor anmeldelsen ikke fører til en sag.

En anmeldelse til Skat bliver behandlet på ti dage. Fører anmeldelsen til en sag, går Skat på et uanmeldt besøg hos den anmeldte – i grove tilfælde med en dommerkendelse. Fører anmeldelsen ikke til noget, bliver den anmeldte underrettet, og sagen arkiveres som en brokkesag.

Tags

Anbefalede artikler

Cxense Display