IC Companys vil op på en højere hylde

Modevirksomheden IC Companys nye direktør skal fokusere og hæve indtjeningen de kommende år. Det skal primært ske via selskabets dyre mærker, mens de mere prisvenlige brands er den skjulte joker.

INVESTERING

Det har været nogle hårde år på kontoret ved Kløvermarken på Amager. InWear, Matinique, Part Two og de øvrige brands i mellempris-klassen, som IC Companys står bag, er blandt de klare tabere i en generelt presset tøjbranche. De bliver sat til vægs af lavpris konkurrencen fra Zara og Hennes & Mauritz og slås med et støvet og lidt gammeldags image. Markedsværdien er på tre år næsten halveret, og det kostede i sommer Niels Mikkelsen pladsen i direktørstolen, som er overtaget af Mads Ryder med en mere hardcore økonomisk tilgang.

»Jeg er en forretningsmand i modebranchen. Ikke en modemand med interesse for forretning. Mange virksomheder i branchen ender med en ledelse, som i for høj grad er modefolk,« siger den nye direktør ...

Resten af artiklen er forbeholdt abonnenter, der kan logge ind herunder. Er du ikke abonnent, så KLIK HER OG FÅ ET SÆRTILBUD på 2 numre af Penge & Privatøkonomi for 99 kroner og få øjeblikkelig adgang til artiklen.

Download hele artiklen her

Tags

Cxense Display