Markedsfør dig selv på nettet

Kom foran i køen til dit drømmejob via nettet. Her kan du skrive på Twitter, lægge præsentationer op på YouTube og blive en del af de rigtige fællesskaber på LinkedIn - men husk at holde en skarp linje mellem dit privatliv og dit arbejdsliv.

GENERELT

For to år siden blev Kasper Hundebøl Hamann sagt op fra sin stilling som teamleder på et reklamebureau i Esbjerg. Virksomheden lukkede, og han måtte se sig om efter et nyt job. Men i stedet for at gå på jagt i job­ bankernes opslag og sende ansøgning og cv af sted mod drømme virksomhederne, kom han ud på en rejse i personlig branding og markedsføring på nettet. Her har den 33 årige webmand sat både YouTube, LinkedIn, Google+, Facebook, Twitter og personlige websites i spil for at brande sig selv vej til det næste job. På LinkedIn blev han for eksempel aktiv allerede for fem seks år siden, og han har twittet godt og vel hver dag de sidste fire år – også når han har været i job. Det har givet ham et solidt netværk at trække på som ledig.
 
»For mig har det været meget effektivt hele tiden at vise, at jeg er her og gøre opmærksom på mine kompetencer,« siger han ...
 
Resten af artiklen er forbeholdt abonnenter, der kan logge ind herunder. Er du ikke abonnent, så KLIK HER OG FÅ ET SÆRTILBUD på 2 numre af Penge & Privatøkonomi for 99 kroner og få øjeblikkelig adgang til artiklen.

Download hele artiklen her

Tags

Cxense Display