Mange jobskift var byggesten til cv'et

Marketingchef Robin Kristensen i SAS er hoppet fra tue til tue på sin vej mod målet.

GENERELT


‘Robin
Da Robin Kristensen først på året var til jobsamtale i SAS, måtte han forsvare sine otte jobskift siden år 2000.

SAS-folkene ville vide, om han så havde tænkt sig at blive mere end et par år i det job, som de kunne tilbyde. »Nej,« måtte Robin Kristensen ærligt svare. »Om to år har jeg enten gjort det så godt, at jeg er blevet forfremmet, eller også er SAS omorganiseret og min funktion en anden,« forklarede han. Og så blev han ansat.

2000-2003 BEKRÆFTEDE FAGET
Studenterjob i Mars Scandinavia og Mediacom A/S

Siden handelsskoletiden er jeg gået målrettet efter at dygtiggøre mig til et job som marketingchef. Jeg boede i Slagelse og arbejdede efter skoletid i Bilka og som bartender.

Men i 2000 besluttede jeg, at jeg måtte til København og finde et mere studierelevant job. Så mens jeg læste HA og cand.merc., gjorde disse to studiejob mig klogere på og bekræftede mig i, at jeg ville arbejde med marketing.

2003 PERSONLIGT UDFORDRET
Trainee, det Danske Handelskontor i Singapore

Det var en personlig stor udfordring at flytte til Singapore og arbejde på det Danske Handelskontor. Singapore er et åbent og internationalt samfund, så jeg fik hurtigt et netværk. Blandt andet begyndte jeg at spille på et indisk/jødisk fodboldhold. Min erfaring er, at tiden i Singapore er et stort plus på mit cv, selv om jobbet på handelskontoret rent fagligt ikke gav mig så meget.

Et arbejdsophold i udlandet eller en jordomrejse viser, at man tør prøve noget andet og ikke er hardcore faglig. Jeg vil også betragte det som et plus på et cv, hvis jeg skal ansætte folk. Jeg har sagt til min kæreste, at jeg gerne vil bo og arbejde i udlandet igen. Og hun vil gerne med.

2003-2009 DRIVE OG ENERGI
Medie- og reklamebureauer, Media Broker, Starcom Denmark A/S og Co+Contact

I reklamebureauer og mediebureauer er der et enormt drive, som jeg har taget med mig videre. Jeg er meget målrettet og konkurrencemindet – men også utålmodig. Jeg er så ivrig efter at sætte aktiviteter i gang, at jeg ikke altid får baglandet og alle interessenter med.

2009-2011 NY VINKELJOBBET
Digital marketingstrateg, Telenor

Jeg fik lyst til at opleve marketingbranchen fra kundesiden, og det var lidt af en åbenbaring. På bureauerne havde hele mit fokus været på marketing, men nu lærte jeg at tænke mere i hele forretningen og forstå de uformelle magtbalancer. Jeg var ikke kommet i betragtning til posten som marketingchef i SAS, hvis ikke jeg havde været i Telenor.

Marts 2011 – EGET ANSVAR
Marketingchef, SAS Danmark

Flere har spurgt mig, hvad jeg dog vil i SAS, som sikkert bliver opkøbt af Lufthansa lige om lidt. Men skulle vi blive opkøbt en dag, ser jeg det ikke som noget negativt. Det vil blot åbne op for nye muligheder. Det er det forretningsmæssige i marketing mere end egentlig ledelse, som har min store interesse.

Derfor er jeg glad for ‘kun’ at have fire medarbejdere, og jeg er meget bevidst om at forvalte mit beslutningsmandat på en intelligent og ikke alt for utålmodig måde. Jeg er hurtig til at danne mig en holdning om ting, og tidligere havde jeg en tendens til også at tage hurtige beslutninger.

I dag er jeg blevet bedre til at vente en dag eller to, hvis tiden tillader det, for at se tingene fra flere vinkler og høre andres mening. Jobbet i SAS var to trin op ad stigen for mig, og på en måde har jeg nu nået mit mål – men det strider mod min person at stille mig tilfreds.
[emediate]

Tags

Anbefalede artikler

Cxense Display