Klag hvis du bliver snydt

Er mureren gået, før den sidste flise er lagt, eller er det nye italienske skoindkøb allerede ved at gå op i sømmene efter et par gange på dansegulvet, er der hjælp at hente hos Forbrugerstyrelsen. Her kan du nemlig få hjælp til at skrive det perfekte klagebrev.

GENERELT

Er mureren gået, før den sidste flise er lagt, eller er det nye italienske skoindkøb allerede ved at gå op i sømmene efter et par gange på dansegulvet, er der hjælp at hente hos Forbrugerstyrelsen. Her kan du nemlig få hjælp til at skrive det perfekte klagebrev.

Hvis butikken ikke vil overholde fortrydelsesretten, eller hvis den vare du har købt på internettet aldrig dukkede op, er du i din fulde ret til at klage. For dem, der ikke kender Forbrugeraftaleloven ud og ind, kan dette dog ofte være en uigennemskuelig proces, hvorfor sælger let kan få overhånd.

Heldigvis er der hjælp at hente på Forbrugerstyrelsens hjemmeside, hvor du kan finde forskellige skabeloner på klagebreve. Skabelonerne indeholder både forslag til, hvilke bilag du skal vedlægge, samt hvilke lovparagraffer, der kan hjælpe dig til, at kræve din ret.

Hvis sælger stadig ikke efterkommer dine krav, kan du nu indberette sagen for Forbrugerklagenævnet. Det koster 160 kroner, som du dog får tilbage hvis du får medhold i klagen. Du må dog væbne dig med tålmodighed, da det i gennemsnit tager syv måneder at behandle en klage. I nogle tilfælde, hvor en sagkyndig skal indkaldes, kan det tage endnu længere.

Her finder du Forbrugerstyrelsens skabeloner til den perfekte klage:
www.klagetjek.dk

Tags

Anbefalede artikler

Cxense Display