Hjælp til Log ind og anden nyttig information

Nedenunder finder du en række punkter til, hvordan du løser dit tilmeldings- og log ind-problem, eller redigerer dine oplysninger.

GENERELT

1) Hvordan bliver jeg medlem af Penge.dk?

Klik på “Log ind” i toppen af siden, og klik derefter på linket “Bliv gratis medlem nu” i Log ind-boksen til højre. På den side, du får vist, indtaster du dit navn, din e-mail og et password, du selv vælger. Klik på knappen "Bliv medlem”, og du får nu vist en side med dine oplysninger. Du har nu oprettet en profil.
Hvis du er abonnent, kan du vælge at indtaste dit postnummer og abonnementsnummer (se også punkt 6) på den viste side. Husk at indtaste dit abonnementsnummer uden punktum og mellemrum. Klik derefter på “Gem”.
Til højre på tilmeldingssiden kan du desuden læse om fordele ved at være hhv. gratis medlem af Penge.dk eller abonnent på bladet Penge & Privatøkonomi.

2) Jeg er medlem af Penge.dk – hvordan logger jeg ind?

Hvis du har registreret dig som medlem af Penge.dk, logger du ind ved at klikke på “log ind” øverst på siden og derefter indtaste e-mail og password i felterne på Log ind-siden. Har du glemt dit password? Se punkt 5.

3) Hvordan skal jeg logge ind som abonnent?

Du skal i første omgang registrere dig som “Gratis medlem” – se punkt 1 – og under “Din Profil” skal du indtaste dit postnummer og abonnementsnummer (se også punkt 6). Så er du registreret som abonnent en gang for alle. Hvis du glemmer at indtaste dit abonnementsnummer eller taster forkert ved oprettelsen, kan du altid rette det senere. Det sker ved først at logge ind, og derefter klikke på “Min Profil”-linket som står øverst på alle sider. Husk at indtaste dit abonnementsnummer uden punktum og mellemrum. Ønsker du at ændre dit abonnement på bladet, kan du ikke gøre dette på penge.dk, men ved at kontakte Kundeservice – se punkt 13.

4) Min e-mail-adresse er ugyldig

Hvis systemet ikke vil godtage din e-mail-adresse, så er du måske allerede oprettet. Prøv at klikke på linket “Har du glemt dit password?”, så vil du modtage en e-mail med yderligere information. Hvis du ikke modtager en e-mail, bør du undersøge om e-mailen er endt i et såkaldt “spamfilter”. Kontakt evt. din internetudbyder. Du kan også være kommet til at oprette dig med en anden e-mail-adresse eller have tastet forkert under oprettelse. I så fald bør du oprette en ny brugerprofil.

5) Jeg har glemt mit password

Hvis du har glemt dit password, kan du benytte vores service: “Har du glemt dit password?”. Du finder servicen på Log ind-siden under de to indtastningsfelter. Klik på linket, og du bliver derefter bedt om at indtaste din e-mail. Du får nu tilsendt en e-mail med et engangs-login. Klik på linket i den tilsendte e-mail, og når du er logget ind kan du skrive et nyt password i felterne “Password” og “Gentag password” og klikke på “Gem”. Hvis du ikke modtager en e-mail, bør du undersøge om e-mailen er endt i et såkaldt “spamfilter”. Kontakt evt. din internetudbyder.

6) Hvor finder jeg mit abonnementsnummer?

Du finder dit abonnementsnummer ved dine adresseoplysninger på girokortet, som du får tilsendt i posten. Abonnementsnummeret er på 10 cifre. Har du ikke dit abonnementsnummer, kan du indtaste din e-mail-adresse her.”

7) Jeg skal logge på hele tiden

Hvis du er nødt til at logge på, hver gang du vil læse en artikel, skal du indstille din computer til at tillade “Cookies” (se punkt 8). En “cookie” er en lille tekstfil, der lagres i din web browser (fx Internet Explorer, Mozilla Firefox, Netscape Navigator, Opera eller lignende), og som registrer dig som unik bruger. På Penge.dk bruger vi cookies udelukkende til at godkende, at du er logget ind. Enkelte firmaer bruger en “proxy-server”, der sorterer cookies fra. I så fald er du nødt til at kontakte den ansvarlige for din computers adgang til internettet.

8) Hvordan ændrer jeg min browser, så den accepterer cookies?

Fremgangsmåden til at ændre dine cookie-indstillinger er forskellig afhængigt af, hvilken browser du benytter. Nedenfor kan du se fremgangsmåden for den mest gængse browser, Internet Explorer. Du kan også læse mere på nettet.

Bruger du Internet Explorer, gør du følgende (dansk version):
1. Gå op i menuen “Funktioner” og vælg det nederste
punkt “Internetindstillinger”
2. Vælg fanen “Beskyttelse af personlige oplysninger”
3. Klik på “Avanceret”
4. Vælg “Tilsidesæt automatisk behandling af cookies”, så der er et flueben i den lille hvide boks
5. Vælg “Accepter” under “Cookies fra oprindeligt websted”
6. Vælg “Accepter” under “Tredjepartscookies”
7. Sæt et flueben i boksen “Tillad altid cookies under sessionen”.

Bruger du Internet Explorer gør du følgende (engelsk version):
1. Gå op i menuen “Tools” og vælg det nederst punkt “Internet Options”
2. Vælg fanen “Privacy”
3. Klik på “Advanced”
4.Vælg “Override automatic cookie handling”, så der er et flueben i den lille hvide boks
5. Vælg “Accept” under “First-party Cookies”
6. Vælg “Accept” under “Third-party Cookies”
7. Sæt et flueben i boksen “Always allow session cookies”.

Benytter du en anden browser, så benyt venligst “Hjælp”-knappen i din browser.

9) Jeg vil ændre min e-mail-adresse

Du kan ændre din e-mail-adresse på “Min profil”-siden. Du finder siden ved først at logge ind, og derefter klikke på “Din Profil”, som du finder øverst på alle sider, når du er logget ind. På den side du får vist, indtaster du din nye e-mail-adresse og klikker på “Gem”.

10) Jeg vil ændre mit password

Du kan ændre dit password på Din profil-siden. Du finder siden ved først at logge ind, og derefter klikke på “Din Profil”, som du finder øverst på alle sider, når du er logget ind. På den side du får vist, indtaster du dit nye password i felterne “Password” og “Gentag password” og klikker på “Gem”.

11) Jeg vil til/afmelde nyhedsbrev

Du kan tilmelde nyhedsbrevet i boksen til højre på alle sider. Ønsker du at afmelde nyhedsbrevet, så er der et link til præcis dette i bunden af alle nyhedsbrevene.

12) Hvad gør jeg, hvis jeg har skiftet e-mail-adresse

Hvis du ikke længere har adgang til din e-mai-ladresse, skal du oprette en ny profil med en ny e-mail-adresse.

13) Hvad gør jeg, hvis jeg har spørgsmål til mit abonnement på bladet?

Har du ændringer eller forespørgsler til dit abonnement på det trykte magasin Penge og Privatøkonomi skal du kontakte Kundeservice. Du kan ringe til Kundeservice på telefon 3910 3000 eller logge dig på online Kundeservice her.

Tags

Anbefalede artikler

Cxense Display