Forbrugerne skal frem i køen

GENERELT

Det er blevet dagligdag, at danske firmaer drejer nøglen om, og i øjeblikket lider næsten 500 virksomheder konkursdøden hver eneste måned. Som kunde er du den ringest stillede af alle parter i kreditorkøen, og det skaber utryghed i forbindelse med forudbetalinger, gavekort, reklamationsret og større håndværkeropgaver. Og det vil Forbrugerrådet gøre en ende på.

“Vi har i over et år forsøgt at rejse interesse omkring, at forbrugerne kommer i klemme, når virksomhederne går konkurs – som der er mange, der gør for tiden,” siger Vagn Jelsøe, der er afdelingschef i Forbrugerrådet. Ifølge Vagn Jelsøe begynder hele problematikken i det øjeblik, man som kunde forudbetaler en vare eller en ydelse, og virksomheden så går konkurs. Dermed er pengene tabt, og det skaber dårlig stemning omkring forudbetaling, som rammer både forbrugerne og de handlende selv, for erhvervslivet taber store penge, hvis ikke forbrugerne føler, at de trygt kan betale forud.

Tags

Anbefalede artikler

Cxense Display